Table of Contents
In tegenstelling tot lichtbakken, waar de verlichting over een vlak oppervlak gelijkmatig kan worden verdeeld, vereist de plaatsing van de LED-modules in doosletters meer precisie. De modules moeten strategisch worden geplaatst om ervoor te zorgen dat het licht gelijkmatig door de verschillende delen van de letter komt, vooral bij complexere vormen.
Dit kan voor hotspots zorgen, wat resulteert in een ongelijke uitlichting. De lumen output van elke module is immers licht verschillend, wat een zorgvuldige keuze en plaatsing van de juiste LED-module noodzakelijk maakt. Samengevat, hoewel de LED-technologie zelf vergelijkbaar is tussen lichtbakken en doosletters, zorgt de variëteit aan vormen bij doosletters voor specifieke eisen in lichtverdeling, wat ze uniek maakt in hun ontwerp- en lichtbehoeften.
Lichtreclame is ontworpen om impact te creëren, om bezoekers te verwelkomen of om hen te informeren. Bedrijven en instellingen bouwen aan hun identiteit door signing in één lijn door te voeren. Zij investeren in goede signing, want kwaliteit opofferen voor een goede prijs geeft slechts een voordeel op korte termijn.
De milieu-impact van lichtreclame die 10 jaar meegaat is ongeveer de helft van een ‘sign’ dat 5 jaar meegaat. Dit klinkt logisch maar langer houdbare producten betekent ook minder reparaties, vervangingen en dus afval. In dit blog leest u meer over de 4 kenmerken van lichtreclame van hoge kwaliteit. Voor die lezers die echt haast hebben: duurzaamheid, energiezuinige led-innovatie, de juiste plaatsing van de lichtreclame en wet & regelgeving zijn de 4 belangrijkste aspecten.
Diverse profielen kunnen worden uitgevoerd, zowel in onverlichte als verlichte profielen. Een lichtobject in de vorm van led-reclame, neonreclame, lichtbakken, doosletters of gevelletters beïnvloedt in belangrijke mate de uitstraling van een pand, zowel in het donker als bij daglicht. Een van de eerste manieren om ook met verlichte signing (lichtreclame) het groene pad op te gaan, is om meer milieuvriendelijke materialen op te nemen.
Roestvrijstaal daarentegen is het meest duurzame en veelzijdige materiaal en zal, indien regelmatig onderhouden, vele jaren meegaan. Eén van de belangrijkste trends in het verduurzamen van materialen is lokale productie en een meer zorgvuldige planning. Lokaal is vaak goedkoper, hierbij wordt vooral aan brandstofkosten gedacht. Het efficiënt inrichten van laadruimte en het slim verpakken van signing zodat het minimale ruimte in beslag neemt etc.
Tot een paar jaar geleden werd zonne-energie niet gezien als een systeem dat effectief kon worden gebruikt voor het genereren van voldoende elektriciteit. Met de ontwikkelingen van led en de ontwikkelingen van zonnepanelen in kleiner formaat is dit heden ten dagen echter wel aan de orde. De kosten van zonnepanelen zijn gedaald en leds verbruiken minder.
Dit zal nog maar enkele jaren van ons verwijderd zijn. Led-verlichting is efficiënt, eenvoudig te installeren en genereert afvalstoffen die te recyclen zijn. Efficiënte installatie is nog steeds nodig om het maximale uit led-verlichting te halen en de kosten daarmee maximaal te dekken. Met de vooruitgang in technologieën zijn ledjes een zeer duurzame methode geworden om signing veilig en effectief te verlichten.
Led is nu de voorkeursverlichting vanwege het lage stroom- en luxniveau en is populair bij signmakers door de effecten die kunnen worden bereikt met behulp van intelligente verlichtingstechnieken. Ledjes in verlichte borden gebruiken bijvoorbeeld over het algemeen minder dan de helft van de energie van oudere TL-lampen (gevel reclame). En gaan acht tot tien keer langer mee
Maar waarom neemt led-verlichting nu pas zo’n vlucht? Led is in feite al jaren oud. Het antwoord: betrouwbaarheid. Vroeger hadden led-lampen te kampen met mankementen als oververhitting, een snelle achteruitgang van de lichtkwaliteit en een hoge kans op doorsmelten. Gelukkig is led in de laatste jaren flink gemoderniseerd. Moderne led-lampen hebben een buitengewoon lange levensduur, hightech koelelementen om oververhitting te voorkomen en vormen nu voor een lange tijdsperiode een kwalitatieve lichtbron.
De led-lamp is vele malen energiezuiniger dan de gloeilamp. Dit is naast dat het goed is voor het milieu ook nog eens beter voor de portemonnee. De verwachting is dat met de afschaffing van de gloeilamp in 2020 een energiebesparing kan worden gerealiseerd van 40 miljard kWh, als de gloeilamp eenmaal is verdwenen.
Sommige verlichtingstechnologieën hebben beperkingen zoals in de toepassing, kleurtemperatuur of ontwerp. Led-verlichting heeft deze problemen niet. Met een enorm scala aan kleurtemperaturen en vormen, is led volop verkrijgbaar en kan het op veel plaatsen worden toegepast. Fel licht in de keuken boven het werkblad of sfeerverlichting in de vorm van spotjes in de woonkamer.
Maar dit kan ook automatisch door sensoren, of een combinatie van beide. Sensoren in lichtreclame worden wel afgeraden omdat de sensoren beïnvloed kunnen worden door omgevings-licht. Dus wanneer de lichtwaarden zelf ingesteld kunnen worden, doe dit dan. Hieronder meer eigenschappen en getallen over led: Ledjes kunnen tot 100.000 branduren meegaan, wat betekent dat de lichtreclame ongeveer 5 tot 10 jaar achter elkaar kan blijven branden.
Led geeft bijna geen warmte af en is bijna in zijn geheel recyclebaar Naast led zijn spaarlampen en halogeenlampen ook duurzame verlichtingstechnologieën maar led-verlichting gaat veel langer mee. Een kwalitatieve spaarlamp gaat 12.000 uur mee. In de herfst- en wintermaanden wordt het vroeger donker. De zon zakt rond 16.30 uur en onverlichte borden worden moeilijk leesbaar.
Bedrijven worden serieuzer genomen wanneer het duidelijk is dat zij niet bang zijn om meer geld te investeren in bewegwijzering en signing. En zullen hierdoor uiteraard ook meer opvallen (lichtreclame laten maken). Slechte signing is bijna net zo slecht als kapotte signing. Mensen verwachten tegenwoordig meer van reclames en de kijkers zullen alleen maar kieskeuriger worden naarmate de technologie verbetert
Vergelijk het met het kijken naar de smartphone, mensen kijken maar kort en filteren snel of de informatie relevant is of niet. Daarentegen zijn er veel lichtreclames die ’s nachts nog veel te helder zijn. Velen denken hoe meer licht de uiting geeft hoe beter, maar dit is zeker niet het geval.
Zij zien de signing al van verre maar ze kunnen het pas echt lezen als zij dichterbij zijn dan normaal. Neem ’s nachts de tijd om eigen signing eens te bekijken en geef het publiek alle tijd om de daadwerkelijke inhoud te zien. Eerder verscheen de post Zichtbaarheid van signing (introductie) op onze blog.
Onze leefomgeving wordt in toenemende mate beïnvloed door reclame. Steeds vaker worden reclame boodschappen verspreid en de signing zelf wordt steeds agressiever en opzichtiger. Een verlicht bord dat een aantrekkelijke toeristische attractie op Times Square kan zijn, is bijvoorbeeld een overlast in een woonwijk. Het college van B&W van een gemeente vindt het belangrijk om de manier waarop reclame wordt gemaakt in redelijke regels vast te leggen.
Reclame moet passen in het straatbeeld en mag de omgeving niet ernstig verstoren. Ook vindt het college dat reclame op of bij een gebouw moet passen en bij de stedenbouwkundige situatie. Daarbij komt nog kijken dat het kan zijn dat er voor signing een vergunning nodig is. Lichtreclame mag niet zomaar geplaatst worden wanneer deze zichtbaar is voor omwonenden of vanaf de weg.
Table of Contents
Latest Posts
Gevelreclame Antwerpen - De impact van verlichting op gevelreclame - NVDeBruyn.be
Inspirerende Stempel Ideeën Voor Elk Bedrijf - Stempels kopen & bestellen - Trodatshop.be
11 Visitekaartjes Waarmee Je Echt Opvalt - Stempels kopen & bestellen - Trodatshop.be
Navigation
Latest Posts
Gevelreclame Antwerpen - De impact van verlichting op gevelreclame - NVDeBruyn.be
Inspirerende Stempel Ideeën Voor Elk Bedrijf - Stempels kopen & bestellen - Trodatshop.be
11 Visitekaartjes Waarmee Je Echt Opvalt - Stempels kopen & bestellen - Trodatshop.be